Автомобільні шини
Перш ніж обирати
шини, людина мусить розуміти, яка в них будова, в який сезон
використовувати й на які диски підійдуть. Над питанням підбору ідеальних
коліс працюють тільки чоловіки, оскільки це їхня прерогатива. У
сучасному світі виробники випускають покришки різної якості й у великому
асортименті.
Найчастіше
виготовляються безкамерні автопокришки, в яких каркас має радикальну або
діагональну будову. У першому типі каркас складається з паралельно
розташованих ниток, а не пересічних, як у другій формі. Також згаданий
вище показник відповідає за жорсткість шини. Каркас радикальної будови є
витривалішим, у нього більший ресурс, краща стабільність і менший опір
коченню.
Параметри покришок
У
світовій класифікації виділяють багато шин, які забезпечують рух
транспортного засобу, його гальмування й комфортне пересування для
пасажирів. Покришки є захистом під час зіткнення автошини з дорогою.
Вони пом'якшують удари та зменшують рівень шуму під час їзди. Перед тим
як обирати покришки для позашляховиків, вантажівок або легкових машин,
бажано знати й розуміти особливості авто. Щоб підібрати вдалу модель
шин, потрібні такі показники:
посадковий діаметр на обід колеса;
ширина профілю накачаної шини без вантажу;
серія, тобто співвідношення висоти профілю до ширини у процентному значенні;
зовнішній діаметр;
висота профілю.
Різновиди автошин
Для
кожного різновиду машини є свої шини, які зможуть витримати вагу
автомобіля і вантаж, наявний у салоні або в причепі транспортного
засобу. Підбираючи покришки, треба, насамперед, вибрати — легкові або
вантажні шини. Кожен різновид наявних коліс можна використовувати в
різних кліматичних умовах.
Також
покупцеві важливо дивитися на малюнок на автогумі. Він буває —
направлений, ненаправлений або з асиметричним візерунком протектора.
Перший тип рисунка дає змогу зменшити шанс аквапланування через швидке
відведення води з місця зіткнення покришки з дорожнім покриттям.
Автогуму з ненаправленим візерунком можна вважати універсальною,
оскільки одна частина протектора призначена для дощовитої погоди, а інша
для сухої. У таких покришок краще зчеплення з дорогою, оскільки їхня
внутрішня поверхня набагато жорсткіша за зовнішню.
Залежно від погодних умов виробники поділяють автошини на 3 типи:
Літні. Дають змогу добре зчіплюватися покришкам із гарячим асфальтом, у
них високий індекс швидкості й підвищена зносостійкість;
Всесезонні. Таке «взуття» має декілька маркувань, які підходять для різних кліматичних умов і способів експлуатації;
Зимові. Використовуються за низьких температур, вони мають вузькі канавки протектора.
Літня
автогума використовується автомобілістами винятково до +7. Якщо ж
використовувати її за нижчих температур, то покришки втрачають свою
еластичність і стають твердішими, що погіршує зчеплення з трасою. Тому в
міжсезонні треба змінювати гуму на зимові зразки.
Другий
різновид гуми призначений для холодної пори року. Таку «взуття»
використовують за температур до +9. В іншому разі колеса тверднуть, і
швидко стають непридатними для експлуатації. Зимовий різновид шин також
поділяється на декілька типів залежно від кліматичних умов, у яких
проживає автолюб. Виробники випускають автогуму таких типів:
під шип;
без шипів.
Таке
посилення потрібне для кращого зчеплення коліс із дорожнім покриттям, і
їм не потрібне додаткове удосконалення. Також є гума, в якій є отвори
під шипи, але їх самих немає. З одного боку, подібні автошини можуть
здатися незавершеними, але насправді в цьому немає нічого страшного.
Гума з отворами для шипів, без них чудово тримає автомобіль дорогу на
будь-якому асфальті, мокрій або засніженій дорозі. Обираючи зимове
«взуття», особливо варто приділити увагу рисунку протектора, гумовій
суміші, жорсткості, еластичності й кількості ламелей. Усі ці показники
створять загальне враження про функціональність автогуми та її технічні
характеристики.
Універсальні
колісні автошини виготовляються з модифікованого хімічного складу гуми,
який підходить і для літа, і для зими. Протектор на таких покришках
поділяється на дві частини, й малюнок на них відрізняється, що дає змогу
досягати чудової прохідності та зчеплення легкової шини з дорожнім
покриттям.